TEACHING APPLIED ART IN THE 1ST GRADE FINE ART COURSE UNDER THE NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM

TEACHING APPLIED ART IN THE 1ST GRADE FINE ART COURSE UNDER THE NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM

Bach Ngoc Diep bachdiep.vkh@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Ta Kim Chi takimchi1310@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 52 Lieu Giai, Ba Dinh, Hanoi, Vietnam
Summary: 
A new general education curriculum in December 2018 is developed based on quality and competence approach in all subjects at schools, including the subject of Fine Art. The content of Fine Art subject is built on the background of basic Visual Art, and formed from visual matters, visual principles, types and theme system, which require both visual and applied Art for students at primary and secondary level. Teaching applied arts, especially in grade 1, needs to be paid more attention since it is quite new in the curriculum.
Keywords: 
New general education program
subject of Fine Art
visual Fine Art
applied Fine Art
content
new point of program
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (12/2018), Chương trình giáo dục phổ thông môn Mĩ thuật (cấp Tiểu học), Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017),Thông tư số 33/2017/ TT-BGDĐT ban hành Quy định về tiêu chuẩn, quy trình biên soạn, chỉnh sửa sách giáo khoa; tiêu chuẩn tổ chức, cá nhân biên soạn sách giáo khoa, tổ chức và hoạt động của Hội đồng Quốc gia thẩm định sách giáo khoa, Hà Nội

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (7/2017), Chương trình Giáo dục phổ thông (Chương trình tổng thể), Hà Nội.

[4] Nhiều tác giả, (2018), Dạy học lớp 1 theo hướng phát triển năng lực học sinh (định hướng chương trình mới), NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2002), Nghệ thuật 1 (Sách giáo viên phần Thủ công), NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Nguyễn Quốc Toản, (2004), Giáo trình Mĩ thuật, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[7] Nhiều tác giả, (2019), Hướng dẫn dạy học Mĩ thuật lớp 1 theo Chương trình Giáo dục phổ thông mới, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

Articles in Issue