CRITERIA FOR EVALUATING WEBSITES OF HIGHER EDUCATION AND TEACHER TRAINING INSTITUTIONS

CRITERIA FOR EVALUATING WEBSITES OF HIGHER EDUCATION AND TEACHER TRAINING INSTITUTIONS

Nguyen Khang khangn@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Nguyen Ngoc Anh anhnn@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Hoang Thi Minh Anh anhhtm@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Nguyen Duc Ca cand@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Pham Ngoc Duong duongpn@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Nguyen Hoang Giang giangnh@vnies.edu.vn The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Based on the research results of the regular tasks of the Vietnam Institute of Education Sciences conducted by the group of authors at Center for Higher Education Studies, this article examines the legal bases and practices to develop a set of criteria for evaluating the websites of higher education and teacher training institutions with specific standards and criteria. This set of criteria is used to evaluate and grade the websites of higher education and teacher training institutions directly through internet. Futhermore, according to these criteria, the institutions of higher education and teacher training can regularly upgrade their website to ensure providing timely the official informations of the higher education and teacher training institutions with accuracy and transparency on the internet in accordance with the current regulations.
Keywords: 
Evaluation
set of criteria
website
higher education institutions
teacher training institutions
Refers: 

[1] Chính phủ Nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, Chiến lược Phát triển kinh tế - xã hội giai đoạn 2011- 2020.

[2] Chính phủ Nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, Chiến lược Phát triển nguồn nhân lực và quy hoạch phát triển nguồn nhân lực giai đoạn 2011-2020.

[3] Chính phủ Nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, Chiến lược Phát triển giáo dục giai đoạn 2011-2020.

[4] Quốc hội Nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, (2006), Luật Công nghệ thông tin.

[5] Quốc hội Nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, (2014), Luật Giao dịch điện tử.

[6] Quốc hội Nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, (2018), Luật Sửa đổi, bổ sung một số điều của Luật Giáo dục đại học

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Đề án đổi mới giáo dục Việt Nam giai đoạn 2006-2020.

[8] Wouters, P, Reddy, C. & Aguillo, I. F, (2006), On the visibility of information on the Web: an exploratory experimental approach, Research Evaluation, 15(2):107-115.

Articles in Issue