DEVELOPING THE PROCESS OF TEACHING GENERAL PHYSICS IN UNDERGRADUATE ENGINEERING TRAINING BASED ON THE CDIO APPROACH THROUGH THE FLIPPED CLASSROOM MODEL

DEVELOPING THE PROCESS OF TEACHING GENERAL PHYSICS IN UNDERGRADUATE ENGINEERING TRAINING BASED ON THE CDIO APPROACH THROUGH THE FLIPPED CLASSROOM MODEL

Pham Thi Phu phudhvinh@gmail.com School of Natural Sciences Education - Vinh University 182 Le Duan, Vinh city, Nghe An province, Vietnam
Ta Thi Kim Tuyen tuyenttk@hufi.edu.vn Ho Chi Minh City University of Food Industry 140 Le Trong Tan, Tan Phu district, Ho Chi Minh City, Vietnam
Summary: 
The CDIO Initiative is a major international project aimed at reforming the undergraduate technical training program, helping to bridge the gap between the training institution and the labor market, ensuring the comprehensive development of learners in knowledge, occupational skills and qualities, thus well adapting to a professional and ever-changing working environment. Many universities around the world and in Vietnam as well have applied the CDIO methodology to improve training programs. This article presents the research results of applying CDIO approach in teaching general physics, and then proposes the process of designing and organizing teaching activities based on the flipped classroom model.
Keywords: 
CDIO
flipped classroom model
teaching process
general physics
Refers: 

[1] Edward F. Crawley - Johan Malmqvist - Sӧren ӧstlund - Doris R. Brodeur, (2007), Hồ Tấn Nhựt, Đoàn Thị Minh Trinh (Biên dịch), (2010), Cải cách và xây dựng chương trình đào tạo kĩ thuật theo phương pháp tiếp cận CDIO, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh và Springer.

[2] Thủ tướng Chính phủ, (2016), Quyết định số 1982 QĐTTg phê duyệt Khung trình độ đại học quốc gia Việt Nam.

[3] Phạm Thị Phú - Tạ Thị Kim Tuyến, (2020), Xây dựng websites hỗ trợ dạy học phần Điện Vật lí đại cương theo tiếp cận CDIO, Tạp chí Đại học Vinh.

[4] https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877 042815013208.

[5] Quốc hội, (2005), Luật Giáo dục.

[6] Nguyễn Thế Dũng, (2015), Nghiên cứu sử dụng mô hình lớp học đảo ngược, những khó khăn thách thức và khả năng ứng dụng, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[7] Quốc hội, (2012), Luật Giáo dục Đại học.

Articles in Issue