[1] Kujalová, J, (2005), Use of experiential learning in teaching English as a foreign language, Masaryk University in Brno, Faculty of Arts Department of English and American Studies
[2] Raths, L. E, (1959), Values are fundamental, Childhood Education, 35(6), 246-247
[3] Halstead, M., & Taylor, M. J, (2005), Values in education and education in values, Routledge.
[4] Nguyễn Công Khanh, (2014), Phương pháp giáo dục giá trị sống, kĩ năng sống, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[5] Diane Tillman, (2010), Những giá trị sống cho tuổi trẻ, NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh
[6] J. Solland, L.S. Haminton & B.M. Stecher, (2013), Measuring 21st century competencies – Guidance for educators, A Global cities education Network, RAND Corporation.
[7] Dewey, J, (1938), Experience and education, Kappa Delta Pi.
[8] Các tác giả, (2014), Những vấn đề tâm huyết và giáo dục kĩ năng sống trong ngành giáo dục hiện nay, NXB Lao động Xã hội.
[9] Nguyễn Thanh Bình - Lê Thị Thu Hà - Trịnh Thúy Giang, (2014), Giáo trình Chuyên đề giáo dục kĩ năng sống, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.