[1] Flavell J.H, (1976), Metacognitive aspects of problem solving, The nature of intelligence.
[2] G. Polya (1997), Toán học và những suy luận có lí, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3] G. Polya, (1997), Giải một bài toán như thế nào?, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4] Nguyễn Bá Kim, (2002), Phương pháp dạy học môn Toán, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[5] Phan Anh Tài, (2014), Đánh giá năng lực giải quyết vấn đề của học sinh trong dạy học toán lớp 11 Trung học phổ thông, Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Vinh, Nghệ An.
[6] A. Artz, & E. Armour-Thomas, (1992), Development of a cognitive-metacognitive framework for protocol analysis of mathematical problem solving in small groups, Cognition and Instruction, 9, 137 -175.
[7] Hồ Thị Hương, (2013), Nghiên cứu lí thuyết siêu nhận thức và đề xuất khả năng ứng dụng trong giáo dục Trung học, Đề tài cấp Viện, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam
[8] M. Kayashima & A. Inaba, (2003a), How computers help a learner to master self-regulation skill? Proc. of Computer Support for Collaborative Learning, June 14- 18, Bergen, Norway, 123-125.
[9] M. Kayashima & A. Inaba, (2003b), Difficulties in mastering self-regulation skill and supporting methodologies, Proc. of the International AIED Conference, July 20-24, Sydney, Australia, 443-445.
[10] M. Kayashima & A. Inaba, (2003c), Towards helping learners master self-regulation skills, Supplementary Proc. of the International AIED Conference, July 20-24, Sydney, Australia, 602-614.