[1] Jesse R. Sparks, Yi Song, Wyman Brantley, Ou Lydia Liu, (2014), Assessing written communication in higher education: Review and recom- mendations for next-generation assessment, ETS Research Report No. RR-14-37, Princeton, NJ: Educational Testing Service, doi:10.1002/ets2.12035.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (26/12/2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn Ngữ văn, Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo
[3] Markle, R., Brenneman, M., Jackson, T., Burrus, J., & Robbins, S, (2013), Synthesizing frameworks of higher education student learning outcomes, Research Report No. RR-13-22, Princeton, NJ: Educational Testing Service, doi: 10.1002/j.2333-8504.2013.tb02329
[4] Council of Writing Program Administrators, National Council of Teachers of English & National Writing Project, (2011), Framework for success in postsecondary writing, Retrieved from http://wpacouncil.org/files/ framework-for-success-postsecondary-writing.pdf
[5] U.S. Department of Labor Employment and Training Administration, (2014), Competency model Clearinghouse: Writting, Retrieved from http://www. careeronestop.org/competencymodel/blockModel. aspx?tier_id=2&block_id=8.
[6] González, J., & Wagenaar, R. (Eds.), (2003), Tuning educational structures in Europe: Final report phase one. Bilbao, Spain: University of Deusto
[7] Rhodes, T. L. (Ed.), (2010), Assessing outcomes and improving achievement: Tips and tools for using rubrics, Washington, DC: Association of American Colleges and Universities.
[8] Võ Văn Thắng - Nguyễn Thị Xuân Mai, (12/2018), Phát triển năng lực tạo lập văn bản nghị luận cho học sinh theo hướng tích hợp trong dạy học đọc hiểu, Tạp chí Giáo dục, số 443, kì 1, tr.31-36
[9] Nguyễn Thành Ngọc Bảo, (2018), Đề xuất cấu trúc năng lực tạo lập văn bản nghị luận trong chương trình Ngữ văn theo mô hình năng lực, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, tập 15, số 1, tr.140 - 151.
[10] Chu Thanh Hoà, (9/2018), Phát triển năng lực tạo lập văn bản nghị luận cho học sinh trung học phổ thông qua sử dụng hồ sơ viết, Tạp chí Giáo dục, số 438, kì 2, tr.33 – 37.
[11] https://tuyensinh.hnue.edu.vn/, truy cập ngày 03 tháng 6 năm 2022
[12] http://education.vnu.edu.vn, truy cập ngày 03 tháng 6 năm 2022.
[13] Huỳnh Thị Hồng Hạnh - Phạm Hồng Hải, (2021), Tiếp cận ngôn ngữ học chức năng hệ thống, Tạp chí Từ điển học và Bách khoa thư, số 1 (69), tr.158 – 167.
[14] Hoàng Hoà Bình, (2015), Năng lực và đánh giá theo năng lực, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, số 6 (71), tr.21-31