[1] Nguyễn Duân - Đinh Thị Hồng Vân - Đặng Thị Dạ Thuỷ, (2016), Mức độ tích hợp rèn luyên năng lực sư phạm thông qua giảng dạy khoa học cơ bản ở các trường đại học sư phạm, Tạp chí Giáo dục, số 396(12), tr.61-64.
[2] Nguyễn Văn Thành - Lê Viết Vinh, (2019), Năng lực sư phạm cần có của giáo viên môn giáo dục thể chất trong trường phổ thông hiện nay, Tạp chí Giáo dục, số 456(6), tr.47-49
[3] Anderson, S., & Betz, N, (2001), Sources of social selfefficacy expectations: Their measurement and relation to career development, Journal of Vocational Behavior, 58, p.98-117.
[4] Labone, E, (2004), Teacher efficacy: Maturing the construct through research in alternative paradigms, Teaching and Teacher Education, số 20, p.341-359
[5] Poulou, M, (2007), Personal teaching efficacy and its sources: Student teachers’ perceptions, Educational Psychology, 27(2), p.191-218.
[6] Tschannen-Moran, M., & Hoy, A. W, (2007), The differential antecedents of self-efficacy beliefs of novice and experienced teachers, Teaching and Teacher Education, số 23, p.944-956.
[7] Phan, N. T. T., & Locke, T, (2015), Sources of selfefficacy of Vietnamese EFL teachers: A qualitative study, Teaching and Teacher Education, số 52, p.73-82.
[8] Hoàng Trọng - Chu Nguyễn Mộng Ngọc, (2008), Phân tích dữ liệu với SPSS: Tập 1, NXB Hồng Đức, Thành phố Hồ Chí Minh.