VIOLENT ACTION OF STUDENTS AT GENERAL SCHOOLS: RESEARCH FINDINGS AND SOLUTIONS

VIOLENT ACTION OF STUDENTS AT GENERAL SCHOOLS: RESEARCH FINDINGS AND SOLUTIONS

DUONG THI THU HUONG duonghuong_xhh@yahoo.com Academy Journalism and Communication
Summary: 
In recent years, school violence has become a matter of interest, concern, worry of family and school. The research findings at secondary schools in Hanoi showed that the phenomenon of active violence and passive violence has become widespread at secondary schools with more than 50% of students reported being violence in at least one form and more than 33% of students reported causing direct violence (fighting, bullying, intimidation) or indirectly through social networks. Students tend to abuse the social network-related online violence, which includes active and passive violence (bullying, intimidation) via social network. Forms of bullying include physical and mental violence, direct and indirect ones through social networks can cause consequences and negative impact on learning, physical health and mental health, and psychological impact on development of students.
Keywords: 
Violent action
online violence
students at general schools
Research
Solution
Refers: 

[1] Nguyễn Thị Thu Trang và cộng sự, Thực trạng hành vi bắt nạt/bạo lực thể chất ở học sinh Trường Trung học phổ thông Trần Phú, quận Hoàn Kiếm, Hà Nội năm 2013, Tạp chí Y tế công cộng, số 31, 2014.

[2] Agnich et al, (2011), A cross- National study of school violence,Blacsburg, VA.

[3] Huỳnh Văn Sơn - Nguyễn Thị Diễm My, (2014), Bạo lực học đường - cần có cái nhìn khoa học về khái niệm, Kỉ yếu Hội thảo Thực trạng và giải pháp ngăn chặn bạo lực học đường trong trường phổ thông.

[4] Lê Thị Hiền, (2014), Bạo lực học đường ở các trường trung học phổ thông nhìn từ phía người học, Kỉ yếu Hội thảo Thực trạng và giải pháp ngăn chặn bạo lực học đường trong trường phổ thông.

[5] Phan Thuận, (2014), Các yếu tố tác động đến bạo lực học đường dưới giác độ tiếp cận lí thuyết xã hội học, Kỉ yếu Hội thảo, Viện Nghiên cứu Giáo dục - Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.

Articles in Issue