PRACTISING SKILL TO USE MATHEMATICS LANGUAGE FOR PRE-UNIVERSITY STUDENTS

PRACTISING SKILL TO USE MATHEMATICS LANGUAGE FOR PRE-UNIVERSITY STUDENTS

NGUYEN THANH HUNG hunglapthao.dhtn@gmail.com Tay Nguyen University
KIEU MANH UNG kmhungdhtn@gmail.com Tay Nguyen University
Summary: 
Pre-university students were mainly ethnic minority people, lived in mountainous areas, used different languages, and included students with wrong pronunciation in formal language. However, language is the key to reach and expand knowledge and knowledge exchange between teachers and students, students and students, in order to expand knowledge and mutual learning. Mathematics language played an important role in implementing goals of Maths teaching for pre-university students. In this article, the author presented solutions to practise skill of using Maths language for pre-university students. Then, students will improve logical thinking, reasoning ability and presentation competence in Maths issue as well. Since then, quality of Maths teaching and pre-university training will be improved
Keywords: 
skill
Mathematics language
students
pre-university
Refers: 

[1] Phạm Văn Hoàn - Trần Thúc Trình - Nguyễn Gia Cốc, (1981), Giáo dục học môn Toán, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] Trần Ngọc Bích, (2013), Một số biện pháp giúp học sinh các lớp đầu cấp tiểu học sử dụng hiệu quả ngôn ngữ toán học, Luận án tiến sĩ Giáo dục học, Hà Nội

[3] Hoàng Chúng (1991), Rèn luyện khả năng sáng tạo toán học ở trường phổ thông, NXB Thành phố Hồ Chí Minh.

[4] Nguyễn Thanh Hưng - Kiều Mạnh Hùng, (2015), Dạy học môn Toán hệ Dự bị đại học theo hướng hình thành năng lực cho học sinh, Tạp chí Giáo dục và Xã hội, số Xuân Ất Mùi, tháng 2, năm 2015, Hà Nội.

Articles in Issue