PRACTISING STUDENTS’ SKILL AT DOING MATHS BY APPLYING TRANSFIGURATION METHOD

PRACTISING STUDENTS’ SKILL AT DOING MATHS BY APPLYING TRANSFIGURATION METHOD

DO THI TRINH dothitrinh@gmail.com Thai Nguyen University of Education
Summary: 
Practising students’ skill at doing Maths is an important task of teachers in order to improve teaching - learning quality at general schools. The author refers to practising students’ skill at doing Maths by transfiguration with 4 steps: Find out content of exercise; Develop solving process; Present solution; Check and research solutions. Through illustration, we can see that this practice in general Maths solving and skills at doing Geometry in particular is one of key requirements, it is necessary for each teacher to contribute improving the efficiency of Maths teaching at general school.
Keywords: 
skill
skill at doing Maths
transfiguration
Refers: 

[1] G.Polya, (1997), Giải một bài toán như thế nào, Hồ Thuần - Bùi Tường dịch, NXB Giáo dục.

[2] Trần Việt Cường - Nguyễn Danh Nam, (2013), Giáo trình Hình học sơ cấp , NXB Giáo dục Việt Nam.

[3] Bùi Văn Nghị, (2009), Vận dụng lí luận vào thực tiễn dạy học môn Toán ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[4] Bùi Văn Nghị - Đỗ Thị Trinh - Nguyễn Tiến Trung - Hoàng Ngọc Anh, (2016), Phát triển năng lực sư phạm cho sinh viên đại học ngành sư phạm Toán, NXB Giáo dục Việt Nam.

[5] G.Polya, (1997), Sáng tạo toán học, Nguyễn Sỹ Tuyển - Phan Tất Đắc - Hồ Thuần (dịch), NXB Giáo dục.

Articles in Issue