Summary:
Development of education and training is a lever for national development. It requires a heavy and urgent duty for Vietnamese education, needs to promote renewal to develop and produce high-quality human resource for the country. To ensure the success of the above renewal process, quality of teacher and managers are decisive and key factors. Qualified teachers are the key to quality of education and training. Therefore, doing research to propose solutions to improve quality of secondary teachers in general and those in the Mekong Delta area in particular will bring significant benefits in terms of science and reality.
Refers:
[1] Ban Bí thư Trung ương Đảng, (2004), Chỉ thị 40- CT/TW ngày 15/6/2004 của Ban Bí thư Trung ương Đảng Về việc xây dựng, nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lí giáo dục.
[2] Nguyễn Văn Đệ, (2014), Thực trạng và giải pháp nâng cao chất lượng đội ngũ giáo viên mầm non và phổ thông tại tỉnh Đồng Tháp, Đề tài Nghiên cứu Khoa học Công nghệ cấp tỉnh Đồng Tháp.
[3] Nguyễn Văn Đệ, (2016), Phát triển năng lực nghiên cứu khoa học cho đội ngũ giáo viên ở vùng Đồng bằng sông Cửu Long, Đề tài Nghiên cứu Khoa học Công nghệ do quỹ Nafoted tài trợ.
[4] Vũ Đức Thứ, Bàn về người cán bộ quản lí nhà trường với việc xây dựng đội ngũ “nhà giáo mẫu mực”, Tạp chí Dạy và Học ngày nay, số 5 năm 2006, Hà Nội.
Journal: