DEVELOPING TOPICS OF LIFE VALUE EDUCATION FOR PEDAGOGICAL STUDENTS

DEVELOPING TOPICS OF LIFE VALUE EDUCATION FOR PEDAGOGICAL STUDENTS

TRAN THI CAM TU camtu118@gmail.com Hanoi National University of Education
Summary: 
Life values education is process for learners to perceive the universal social values, turned them into their typical values, help them think, have attitude and act positively, effectively, and consistently with themselves and meet the social expectation. The article refers to the development of life values topics for pedagogical students. According to the author, this development will contribute to creating learners’ positive change, improving the efficiency of life value education at university of education. Life value education helps students fully aware of life, then direct positive behaviors. Through life values topics, students get experience and express values in the hypothetical situations of life values
Keywords: 
value
life values
life value education
pedagogical students
Refers: 

[1] Đinh Thị Kim Thoa, Đặng Hồng Minh, (2008), Giáo dục giá trị sống cho học sinh trung học phổ thông, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[2] Tillman, D. ,(2008), Living values activities for young adults, Health communicatons, InC; deerfield Beach, Florida, USA.

[3] Mạc Văn Trang, (2011), Giáo dục giá trị sống cho học sinh phổ thông hiện nay, Kỉ yếu Hội thảo khoa học Nghiên cứu Giáo dục giá trị sống cho học sinh tiểu học trong giai đoạn hiện nay.

[4] Nguyễn Thanh Bình, (2009), Giáo dục kĩ năng sống, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Diane Tillman, (2009), Những giá trị sống cho tuổi trẻ, NXB Tổng hợp, Thành phố Hồ Chí Minh.

[6] Sean Convey, (2015), Bảy thói quen của bạn trẻ thành đạt, NXB Tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh

[7] Trần Thị Lệ Thu, Trần Thị Cẩm Tú, (2015), Giáo dục giá trị sống và kĩ năng sống, Sách dùng cho học sinh và giáo viên, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội

Articles in Issue