Summary:
The paper presents the role of the homeroom teacher in psychological counseling for lower secondary students. The research findings showed that the homeroom teacher understood the competency of psychological counseling. They also had positive attitudes, were willing to counsel, and supported students with psychological difficulties. In the article, the author clearly analyzed the need to train these teachers more psychological counseling skills to meet the requirements of education reform today. Then, the quality of students’ comprehensive education could be much improved.
Refers:
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Thông tư số 31/2017/TT-BGDĐT về Hướng dẫn thực hiện công tác tư vấn tâm lí cho học sinh trong trường phổ thông
[2] Thông tư Liên tịch số 22/2015/TTLT-BGDĐT-BNV ngày 16/09/2015 về Quy định mã số, tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp giáo viên trung học cơ sở công lập
[3] Thông tư số 31/2017/TT-BGDĐT về Hướng dẫn thực hiện công tác tư vấn tâm lí cho học sinh trong trường phổ thông.
Journal: