THE REAL SITUATION OF THE COOPERATIVE TEACHING AT PRIMARY SCHOOLS IN HANOI CITY

THE REAL SITUATION OF THE COOPERATIVE TEACHING AT PRIMARY SCHOOLS IN HANOI CITY

Nguyen Hong Thuy hthuytx@gmail.com Divison of Education and Training Thanh Xuan district, Hanoi 116 Nhan Hoa, Nhan Chinh, Thanh Xuan, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Cooperative teaching is a teaching strategy with many advantages. However, this current teaching method at primary schools was not paid much attention to so its implementation was not effective. The paper presents the real situation of the cooperative teaching at some primary schools in Hanoi and suggests insights serving as a basis for proposing measures to help teachers carry out the effective cooperative teaching, contribute to improving the quality of education at primary schools.
Keywords: 
The real situation
the cooperative teaching
primary schools
Hanoi
Refers: 

[1] Đặng Thành Hưng, (2002), Dạy học hiện đại: Lí luận - biện pháp - kĩ thuật, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội

[2] Đặng Thành Hưng, (2004), Kĩ thuật thiết kế bài học theo nguyên tắc hoạt động, Tạp chí Phát triển Giáo dục, số 10.

[3] Nguyễn Bá Kim, (1998), Học tập trong hoạt động và bằng hoạt động, NXB Giáo dục, Hà Nội

[4] Nguyễn Kỳ, (1995), Phương pháp giáo dục tích cực lấy người học làm trung tâm, NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue