Summary:
Cooperative teaching is a teaching strategy with many advantages. However, this current teaching method at primary schools was not paid much attention to so its implementation was not effective. The paper presents the real situation of the cooperative teaching at some primary schools in Hanoi and suggests insights serving as a basis for proposing measures to help teachers carry out the effective cooperative teaching, contribute to improving the quality of education at primary schools.
Refers:
[1] Đặng Thành Hưng, (2002), Dạy học hiện đại: Lí luận - biện pháp - kĩ thuật, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội
[2] Đặng Thành Hưng, (2004), Kĩ thuật thiết kế bài học theo nguyên tắc hoạt động, Tạp chí Phát triển Giáo dục, số 10.
[3] Nguyễn Bá Kim, (1998), Học tập trong hoạt động và bằng hoạt động, NXB Giáo dục, Hà Nội
[4] Nguyễn Kỳ, (1995), Phương pháp giáo dục tích cực lấy người học làm trung tâm, NXB Giáo dục, Hà Nội.
Journal: