DESIGNING AND ORGANIZING EXPERIENTIAL ACTIVITIES IN LOWER SECONDARY MATHS INSTRUCTION TOWARDS DEVELOPING STUDENTS’ CREATIVE COMPETENCY

DESIGNING AND ORGANIZING EXPERIENTIAL ACTIVITIES IN LOWER SECONDARY MATHS INSTRUCTION TOWARDS DEVELOPING STUDENTS’ CREATIVE COMPETENCY

Dang Thi Thu Hue huedtt74@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Education plays an important role in stimulating and developing person’s creative competency. The requirement of today's education is not just about providing knowledge for students, but more importantly, to help students gain knowledge by discovering new issues, finding out new directions, means and solutions for creating new results. The article analyzes the advantages of the "experiential learning" method to develop students’ creativity in Maths instruction; propose the process of designing and organizing experiential activities in lower secondary Maths instruction towards developing students’ creative competency and providing illustrative examples.
Keywords: 
Creative competency
development of creative competency
activity of experiential learning
Maths
lower secondary education.
Refers: 

[1] http://4t.org.vn/index.php/dnews/226/Giao-duc-trai-nghiem---Phuong-phap-...

[2] Ernesto Villalba, (2008), On Creativity, Towards an Understanding of Creativity and its Measurements, Office for Official Publications of the European Communities.

[3] Tôn Thân - Đặng Thị Thu Huệ, (2017), Năng lực sáng tạo của học sinh Trung học cơ sở trong học tập môn Toán và một số định hướng phát triển, Kỉ yếu Hội thảo khoa học quốc tế Phát triển năng lực sáng tạo và cơ hội cho các ý tưởng kinh doanh khởi nghiệp – Creativity development and oppotunities for business and startup ideas, NXB Đai Học Quốc Gia Hà Nội

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể

[5] Phan Đức Chính (Tổng chủ biên) - Tôn Thân (Chủ biên), (2016), Toán 6, 7, 8, 9, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Bernd Meier - Nguyễn Văn Cường, (2014), Lí luận dạy học hiện đại, Cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội

[7] Nguyễn Bá Kim, (2004), Phương pháp dạy học môn Toán, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[8] Dewey John, (1938), Experience & Education, New York, NY: Kappa Delta Pi. ISBN 0-684-83828-1

[9] Guilforld J.P., (1967), Some theoretical views on cretivity, In: Helson H. (Ed) Contemporary approaches to Psychology.N.Y

Articles in Issue