APPLYING CONTRACT-BASED LEARNING IN TEACHING LINEAR GEOMETRY FOR PEDAGOGICAL STUDENTS IN MATHEMATICS PROGRAMS

APPLYING CONTRACT-BASED LEARNING IN TEACHING LINEAR GEOMETRY FOR PEDAGOGICAL STUDENTS IN MATHEMATICS PROGRAMS

Pham Xuan Chung phamxuanchung77@gmail.com Vinh University 182 Le Duan Street, Vinh City, Nghe An Province, Vietnam
Nguyen Ngoc Bich nnbich77@gmail.com Vinh University 182 Le Duan Street, Vinh City, Nghe An Province, Vietnam
Summary: 
This article reported the adoption of contract-based learning in teaching Linear Geometry course for pedagogical students in Mathematics Teacher Education programs. Contract-based learning method allows adoption of the differentiation in learners' capacities, facilitating the learners to perform his or her assignments in accordance with his or her ability. At the same time, it provides students the flexibility in arrangement their time, and help developing their independence, their cooperation learning with peers, and to ensure their selection of learning contents. The implementation of contract-based learning as a teaching method aims to engage pedagogical students in learning activities and prepare them to be able to apply contractbased teaching to their work in the future as a math teacher.
Keywords: 
linear geometry
contract-based teaching
teaching activity
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo - Dự án Việt - Bỉ, (2010), Dạy và học tích cực - Một số phương pháp và kĩ thuật dạy học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[2] Nguyễn Tuyết Nga - Leen Pil, (2011), Mô đun phương pháp học theo hợp đồng, Tài liệu tập huấn, Hà Nội, http://www.vvob.be/ vietnam/vi/resources/m%C3%B4-%C4%91un-t%E1%BA%ADphu%E1%BA%A5n-v%E1%BB%81-h%E1%BB%8Dc-theoh%E1%BB%A3p-%C4%91%E1%BB%93ng.

[3] Cao Thị Thặng, (2010), Một số vấn đề "Dạy học theo hợp đồng" và bước đầu triển khai áp dụng ở Việt Nam, Tạp chí Giáo dục, số 239, tr.18-21.

[4] Đỗ Đức Thái (Chủ biên) - Phạm Việt Đức - Phạm Hoàng Hà, (2011), Giáo trình Đại số tuyến tính và Hình học tuyến tính, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

Articles in Issue