Summary:
Developing education and training was regarded as leading national priority and a key factor for sustainable development of Vietnam. To achieve this goal, Vietnam has currently cared the development of highly qualified lecturers, especially senior lecturers. This article focused on analyzing and assessing the real situation of developing senior lecturers at the Vietnamese higher education institutions. Since then, the author clarified their successes, limitations and causes as references for current educational managers
Refers:
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo - Bộ nội vụ, (2014), Quy định mã số và tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp viên chức, giảng dạy trong các cơ sở giáo dục đại học công lập
[2] Chính phủ Việt Nam, (2013), Nghị định số 141/2013/NĐ-CP quy định chi tiết và hướng dẫn thi hành một số điều của Luật Giáo dục Đại học.
[3] Trần Thu Hà, (2016), Nghiên cứu đề xuất giải pháp phát triển đội ngũ giáo sư, phó giáo sư ở Việt Nam.
[4] Chính phủ Việt Nam, (2012), Chiến lược phát triển nguồn nhân lực Việt nam thời kì 2011-2020, Quyết định số 579/QĐ-TTg
[5] Hội đồng Chức danh Giáo sư Nhà nước, (2017), Văn bản quy phạm pháp luật và tài liệu hướng dẫn xét công nhận đạt tiêu chuẩn chức danh gáo sư, phó giáo sư năm 2017, NXB Đại học Bách Khoa, Hà Nội.
Journal: