CAUSES AND MEASURES TO PREVENT LEARNERS’ STRESS AT MILITARY UNIVERSITIES

CAUSES AND MEASURES TO PREVENT LEARNERS’ STRESS AT MILITARY UNIVERSITIES

Nguyen Dat Dam nguyendambh@gmail.com Political Academy 124 Ngo Quyen, Ha Dong, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Stress has a great impact on learning and training activities of students at military universities. Stress prevention and treatment for students is a matter of concern, should be researched and implemented regularly to improve students’ learning outcomes/ training in particular and the quality of education and training of military universities in general. The article discusses about the impacts and effects of stress on students’ learning and training at military universities, analyzes its causes and suggests measures to prevent learners’ stress in the process of learning and training.
Keywords: 
Stress
students
military universities
Refers: 

[1] Liên hiệp Phát triển Tâm lí học đường tại Việt Nam, Báo cáo khoa học Hội nghị quốc tế lần 2 về tâm lí học đường ở Việt Nam: Thúc đẩy nghiên cứu và thực hành tâm lí học đường tại Việt Nam, NXB Đại học Huế

[2] R. Beiter, R. Nash, M. McCrady và các cộng sự, (2015), The prevalence and correlates of depression, anxiety, and stress in a sample of college students, J Affect Disord, 173.

[3] N. Bayram và N. Bilgel, (2008), The prevalence and socio-demographic correlations of depression, anxiety and stress among a group of university students, Soc Psychiatry Psychiatr Epidemiol, 43(8).

[4] Bộ Y tế, (2004), Điều tra quốc gia về vị thành niên và thanh niên Việt Nam- SAVY 1 (Survey Assessment of Vietnamese Youth), Hà Nội.

[5] Lại Thế Luyện, (2007), Biểu hiện stress của sinh viên Trường Đại học Sư phạm Kĩ thuật TP.Hồ Chí Minh, Luận văn Thạc sĩ Tâm lí học

[6] ] Đỗ Thế Toàn, (2010), Giải pháp tâm lí – xã hội ngăn ngừa, khắc phục stress ở học viên cấp phân đội trong các nhà trường quân đội, Luận văn Thạc sĩ Tâm lí học, Học viện Chính trị, Hà Nội.

[7] Ngô Minh Tuấn (Chủ biên), (2011), Giáo trình Tâm lí học Sư phạm quân sự, NXB Quân đội nhân dân, Hà Nội.

[8] Đảng uỷ Quân sự Trung ương, (2007), Nghị quyết số 86/ ĐUQSTW về công tác giáo dục - đào tạo trong tình hình mới, NXB Quân đội nhân dân, Hà Nội

[9] Đặng Phương Kiệt, (2004), Stress và sức khỏe, NXB Thanh Niên, Hà Nội

[10] Đặng Phương Kiệt, (2004), Stress và đời sống, NXB Khoa học Xã hội và Nhân văn, Hà Nội

[11] Thuỳ Chi - Ngọc Mai, (2001), Cách giảm stress tốt nhất, NXB Văn hóa Thông tin Hà Nội.

[12] Trịnh Viết Then, (2016), Stress ở giáo viên mầm non, Luận án Tiến sĩ Tâm lí học, Học viện Khoa học Xã hội, Hà Nội

Articles in Issue