APPLYING THE KNOWLEDGE-MAPPED METHOD INTO ORGANIZING THE TESTING AND EVALUATION IN HISTORY TEACHING AT HIGH SCHOOLS

APPLYING THE KNOWLEDGE-MAPPED METHOD INTO ORGANIZING THE TESTING AND EVALUATION IN HISTORY TEACHING AT HIGH SCHOOLS

Chu Thi Mai Huong chumaihuongttb@gmail.com Tay Bac University Quyet Tam, Sơn La city, Son La, Vietnam
Summary: 
Testing and evaluation renewal is important measure to improve the quality of education. The article introduces the application of the knowledge-mapped method into organizing the testing and evaluation in History teaching at high schools. Through methods of theoretical research and investigation, the author developed a process to use mapping method to test and evaluate. Then, testing and evaluation methods and techniques by maps and through specific teaching situations were suggested in order to contribute to improving the subject teaching quality and diversifying forms, methods and techniques of testing and assessment in general education.
Keywords: 
Testing and evaluation
History teaching
mapped method
knowledge mapping
high schools
Refers: 

[1] Anthony J. Nitko (Author), Susan M. Brookhart (Author), (2015), Educational Assessment of Students, New Jersey, Publisher by Pearson

[2] Thomas A. Angelo (Author), K. Patricia Cross (Author), (1993), Classroom Assessment Techniques, San Francisco, Publisher by Jossey-Bass

[3] Vũ Thu Thủy, (2005), Bàn về phương pháp kiểm tra đánh giá chất lượng và một số hình thức kiểm tra, đánh giá, Tạp chí Khoa học, Đại học Quốc gia Hà Nội, số 3, tr.50-55.

[4] Vũ Nho, (2011), Dạy học và kiểm tra, đánh giá theo chuẩn nào?, Tạp chí Giáo dục, số 259, tr.34-35.

[5] Lê Thị Mỹ Hà, (2010), Quy trình xây dựng đề kiểm tra, đánh giá kết quả học tập của học sinh phổ thông, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 63, tr.28-32

[6] Nguyễn Thị Bích, (2016), Về kĩ thuật đánh giá quá trình trong dạy học Lịch sử ở trường trung học phổ thông, Tạp chí Khoa học, số 6, tr.111-118.

[7] Hoàng Thanh Tú, (2007), Một số kĩ thuật kiểm tra, đánh giá vận dụng trong dạy học Lịch sử ở trường trung học phổ thông, Tạp chí Giáo dục, số 156, tr.28-30.

Articles in Issue