MANAGING THE TEACHING ACTIVITY OF FOREIGN LANGUAGES AT THE CENTRAL VOCATIONAL COLLEGE OF TRANSPORT AND COMMUNICATIONS NO2 - HAI PHONG

MANAGING THE TEACHING ACTIVITY OF FOREIGN LANGUAGES AT THE CENTRAL VOCATIONAL COLLEGE OF TRANSPORT AND COMMUNICATIONS NO2 - HAI PHONG

Vu Thi Thao thaovu1976@gmail.com Central Vocational College of Transport and Communications No 2 An Duong, Hai Phong, Vietnam
Vuong Hong Hanh hanhvuong1102@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
At present, the Vietnamese education system has come to a new stage with many changes to meet the social requirement, the education management also renewed to keep up with new requirements. A very important issue demonstrated the role of management was the management of teaching activities at vocational schools, specifically the management of foreign language teaching at the Central Vocational College of Transport and Communications No2 - Hai Phong. The authors analyzed the management status of foreign language teaching at the Central Vocational College of Transport and Communications No2 - Hai Phong, suggested eight measures to strengthen its management, satisfied the training objectives of the college in the integrated trend.
Keywords: 
management
teaching activity
foreign languages
Central Vocational College of Transport and Communications No2 - Hai Phong
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2002), Chiến lược Phát triển Giáo dục 2001-2010, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] Văn kiện Đại hội Đảng bộ thành phố Hải Phòng, nhiệm kì 2015- 2020

[3] Nguyễn Quốc Chí - Nguyễn Thị Mỹ Lộc, (1997), Những cơ sở khoa học về quản lí giáo dục, Trường Cán bộ Quản lí Trung ương 1

[4] Nguyễn Khắc Chương, (2003), Công tác đào tạo Đại học, Cao đẳng và ngành nghề để phát triển nguồn nhân lực ở nước ta, Tạp chí Lí luận Chính trị, số 7.

[5] Đổi mới, nâng cao năng lực vai trò, trách nhiệm, đạo đức của đội ngũ giáo viên và cán bộ quản lí giáo dục trong xu thế Việt Nam hội nhập, (2007), NXB Lao động - Xã hội

[6] Vũ Ngọc Hải - Trần Khánh Đức, (2003), Hệ thống giáo dục hiện đại trong những năm đầu thế kỉ XXI (Việt Nam và thế giới), NXB Giáo dục, Hà Nội.

Articles in Issue