APPLYING KAIZEN PHILOSOPHY INTO IMPROVING LECTURERS’ PROFESSIONAL QUALITY TO MEET THE REQUIREMENTS OF RENEWING EDUCATION AND TRAINING

APPLYING KAIZEN PHILOSOPHY INTO IMPROVING LECTURERS’ PROFESSIONAL QUALITY TO MEET THE REQUIREMENTS OF RENEWING EDUCATION AND TRAINING

Nguyen Thi Thuy Hoa nguyenhoanvhn@gmail.com Hanoi University of Home Affairs Xuan La, Tay Ho, Hanoi, Vietnam
Summary: 
Improving lecturers’ quality is a process to improve their professional competence, enhance their professional knowledge, skills and attitudes on the basis of their existing competency. The requirements of lecturers’ qualities included professional ethics, political qualities, professional competency and pedagogical skills. In the current context of international integration, each lecturer needs to update knowledge and improve working methods. It is necessary to apply Kaizen philosophy to increase their productivity and efficiency for each lecturer to meet the requirements of education and training renewal.
Keywords: 
Kaizen philosophy
professional quality
lecturer
Refers: 

[1] Quyết định số 711/QĐ-TTg ngày 13 tháng 06 năm 2012 về phê duyệt Chiến lược Phát triển giáo dục 2011-2020 của Thủ tướng Chính phủ.

[2] Phạm Anh Tuấn, (2008), Triết lí quản lí Kaizen, Tạp chí Nhà quản lí, số tháng 10.

[3] K. Saito, (2005), Sự phát triển quan hệ hợp tác trong nghiên cứu ứng dụng Monozukuri giữa Trường Đại học Kentucky và Toyota, Bài giảng tại Trường Đại học Bách khoa Hà Nội.

[4] Martin Hayden và Lâm Quang Thiệp, (2006), Tầm nhìn 2020 cho giáo dục đại học Việt Nam, Journal of International Education, 1st, Quarter.

Articles in Issue