LITERATURE TEACHING TOWARDS THE REQUIREMENT OF COMPETENCY DEVELOPMENT

LITERATURE TEACHING TOWARDS THE REQUIREMENT OF COMPETENCY DEVELOPMENT

Do Ngoc Thong thongdongoc@yahoo.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The article focuses on clarifying and unifying the understanding of teaching methods, then differing features between content-based teaching and towards competency development. Also in the article, the author analyzes the understanding of teaching methods, the difference between content-based teaching and towards competency development. The author thought that teaching methods were the ways teachers work in teaching; determined the model of the teacher's activity to help the student master the subject and achieve the goal of the lessons. In Literature teaching towards contents, teachers mainly explained the beauty of texts, poems, read for students to write down their own feelings and thoughts about that texts. Competency-developed teaching requires teachers to organize activities during school hours for students to work, discuss, and debate, thereby drawing conclusions about their knowledge and content. The beauty of the text - the work was explored by learners themselves, towards student's perception, level and psychology, emotion, and perception
Keywords: 
teaching methods
literature subject
competency-development
Refers: 

[1] Phan Trọng Luận, (2004), Phương pháp dạy học văn - tập 1, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội,

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Dự thảo Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn.

[3] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Hoàng Hòa Bình (chủ biên), (2014), Dạy học Ngữ văn ở nhà trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[4] Đỗ Ngọc Thống, (2011), Xây dựng chương trình giáo dục phổ thông theo hướng tiếp cận năng lực, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 68.

[5] Đỗ Ngọc Thống, (2017), Vấn đề tiếp nhận và giải mã văn bản văn học trong chương trình Ngữ văn mới, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 139.

[6] Đỗ Ngọc Thống, (2017), Định hướng đổi mới chương trình môn Ngữ Văn, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 143, tháng 8, tr.1.

Articles in Issue