IMPLEMENTING VNEN MODEL AT LOWER SECONDARY SCHOOLS IN QUANG BINH PROVINCE: INITIAL RESULTS AND EMERGING ISSUES

IMPLEMENTING VNEN MODEL AT LOWER SECONDARY SCHOOLS IN QUANG BINH PROVINCE: INITIAL RESULTS AND EMERGING ISSUES

BUI NGOC NHAN Quang Binh Department of Education and Training
Summary: 
In recent years, Ministry of Education and Training has implemented many projects, programs and plans aimed at renewing and improving the quality of school education. Following innovation activities for primary school under the new school model (VNEN), the implementation of a new model of school atlower secondary school has been promoted to manyparticipants. The article mentions four contents: 1/Changes in teachingactivity towards VNEN model at lower secondary schools; 2/The results of implementing VNEN model in Quang Binh province; 3/Difficulties and problems when implementing VNEN modelin Quang Binh; 4/Suggestionsto implementVNEN model with continuous and sustainable development in the general education system in general and at the secondary level in particular.
Keywords: 
Implementation
VNEN
lower secondary schools
Quảng Bình
Refers: 

[1] Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 Hội nghị lần thứ tám Ban Chấp hành Trung ương khóa XI về Đổi mới căn bản toàn diện Giáo dục và Đào tạo

[2] Đặng Tự Ân, (2015), Mô hình trường học mới Việt Nam nhìn từ góc độ thực tiễn và lí luận, NXB Giáo dục Việt Nam.

[3] Nâng cao năng lực quản lí hoạt động dạy học, giáo dục trong trường trung học cơ sở theo mô hình trường học mới năm 2015, Tài liệu tập huấn

[4] Đổi mới sinh hoạt chuyên môn (dùng cho cán bộ quản lí, giáo viên trung học cơ sở, trung học phổ thông và giáo dục thường xuyên), (2014), NXB Đại học Sư phạm, Tài liệu tập huấn.

[5] Phương pháp bàn tay nặn bột trong dạy học các môn khoa học cấp Tiểu học và Trung học cơ sở, (2014), NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Dạy và học tích cực - Một số phương pháp và kĩ thuật dạy học, (2010), Dự án Việt Bỉ, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

Articles in Issue