Summary:
The article clarifies the position, role of the homeroom teacher and the current status of homeroom teacher work at lower secondary schools. In order to improve the efficiency of the work taken by homeroom teachers, lower secondary schools should implement the following five measures: Raise the awareness of educational forces on the position and importance of homeroom teacher work at lower secondary schools; Select and assign homeroom teachers in accordance with the characteristics of each class; Pay attention to provide competence training for homeroom teachers; implement cooperation between homeroom teachers and other educational forces; Renovate emulation and commendation work; Implement good policies for homeroom teachers. The improvement of the effectiveness of homeroom teacher work will contribute significantly to enhancing the quality of lower secondary school education.
Refers:
[1] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2013), Văn kiện Nghị quyết Hội nghị lần thứ tám Ban Chấp hành Trung ương khóa XI, Văn phòng Trung ương Đảng, Hà Nội.
[2] Mạc Văn Trang, Năng lực của giáo viên chủ nhiệm cấp trung học đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 126, tháng 3/2016.
[3] Hà Nhật Thăng - Nguyễn Dục Quang - Nguyễn Thị Kỉ, (2005), Công tác chủ nhiệm lớp ở trường phổ thông, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4] Lưu Hồng Uyên, Giáo viên chủ nhiệm trường trung học cơ sở trước yêu cầu đổi mới giáo dục, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 135, tháng 12/2016.
Journal: