Summary:
Integrated pedagogical perspective is a viewpoint towards the development of learner capacity by integrating content elements and integrating teaching activities. The application of the integrated pedagogical perspective to develop the professional capacity of technical pedagogical students includes: developing output standard system pedagogical training based on integrated pedagogical perspective; developing learning topics corresponding to each pedagogical output standard; designing situations with pedagogical profession integration; applying teaching methods in the direction of developing teaching capacity for pedagogical technical students. Therefore, applying the integrated pedagogical perspective in technical teacher training is an effective way to develop professional capacity of would-be technical teachers.
Refers:
[1] Xavier Roegier, (1996), Khoa sư phạm tích hợp hay làm thế nào để phát triển năng lực trong nhà trường, Đào Trọng Nhị dịch.
[2] Xavier Roegier, (2011), Các tình huống tích hợp trong dạy học.
[3] Đỗ Hương Trà (chủ biên), (2016), Quyển 1: Dạy học tích hợp phát triển năng lực học sinh, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[4] Nguyễn Công Khanh (chủ biên), (2015), Kiểm tra, đánh giá trong giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
Journal: