MODELING AND ORGANIZING THE DEVELOPMENT OF UPPER SECONDARY SCHOOL CURRICULUM ACCORDING TO THE STUDENT COMPETENCE-BASED DEVELOPMENT APPROACH

MODELING AND ORGANIZING THE DEVELOPMENT OF UPPER SECONDARY SCHOOL CURRICULUM ACCORDING TO THE STUDENT COMPETENCE-BASED DEVELOPMENT APPROACH

THAI VAN THANH thaivanthanhdhv@yahoo.com Vinh University
NGUYEN THI KIM CHI chintk@nghean.edu.vn Nghe An Department of Education and Training
Summary: 
Developing school curriculum is a key task by schools in the current context. This is one of the new and very difficult tasks. Therefore, in order to effectively manage the development of school curriculum, it is necessary to develop a model and to organize the development of the curriculum in an optimal way. At the same time, the role of managers and teachers in the school should be promoted, and the active participation of parents, government, society and stakeholders should be mobilized. The author analyzes: 1/ Management model for the development of upper secondary school curriculum in the direction of developing student competencies; 2/ The development of the upper secondary school curriculum according to the process suited to the characteristics of development of curriculum for upper secondary schools; 3ul,/ Instructing professional teams to develop upper secondary school curriculum in the direction of developing student competencies.
Keywords: 
Model
Curriculum development
school curriculum
upper secondary school
competence
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2013), Tài liệu tập huấn kĩ năng phát triển chương trình giáo dục nhà trường phổ thông.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Dự thảo Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể (trong Chương trình giáo dục phổ thông mới) .

[3] Nguyễn Hữu Châu, (2006), Những vấn đề cơ bản về chương trình và quá trình dạy học, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[4] Nguyễn Văn Khôi, (2011), Phát triển chương trình giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[5] Nguyễn Lộc, Vũ Quốc Chung, (2011), Kinh nghiệm quốc tế về phát triển Chương trình giáo dục phổ thông, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[6] Trần Công Phong, Nguyễn Thị Hồng Vân, (2016), Xu thế phát triển Chương trình giáo dục phổ thông trên thế giới, NXB Giáo dục Việt Nam.

[7] Nguyễn Thị Lan Phương và các tác giả, (2016), Chương trình tiếp cận năng lực và đánh giá năng lực người học, NXB Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue