ORGANIZING THE INTEGRATED TOPIC TEACHING WITH THE THEME "EXPLOITING AND PROCESSING BAUXITE ORE" AT HIGH SCHOOLS

ORGANIZING THE INTEGRATED TOPIC TEACHING WITH THE THEME "EXPLOITING AND PROCESSING BAUXITE ORE" AT HIGH SCHOOLS

NGUYEN VAN BIEN biennv@hnue.edu.vn Hanoi National University of Education
HUYNH XUAN QUAN quanhx@c3daksong.edu.vn Dak Song High School - Dak Nong
Summary: 
Selection of integrated topics needs to be linked to local reality. The article describes process to apply the construction process and teaching integrated topics into the theme "Exploiting and processing bauxite ore". This topic is close to students’experience in the Central Highlands areas. Although the experiment has been only conducted in one class, the number of students is small, but initial experimental results showed that the integrated teaching of theme "Exploiting and processing bauxite ore" contributed to developing students’competency of solving the practical problems
Keywords: 
Teaching integrated topics
competency of solving the practical problems
exploiting
processing
bauxite ore
Refers: 

[1] Nguyễn Văn Biên, (2008), Tổ chức giờ học Vật lí bằng hình thức dạy học theo trạm, Đặc san khoa học - Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[2] Nguyễn Văn Biên, Quy trình xây dựng chủ đề tích hợp về khoa học tự nhiên, Tạp chí Khoa học - Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, số 2/60

[3] Đỗ Hương Trà, ( 2012), Các kiểu tổ chức dạy học hiện đại trong dạy học Vật lí ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội

[4] Lương Việt Thái, (2012), Phát triển năng lực giải quyết vấn đề thực tiễn của học sinh qua dạy học khoa học ở tiểu học, Báo cáo đề tài cá nhân, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Dự thảo chương trình giáo dục phổ thông tổng thể.

[6] Nguyễn Mai Hùng, Dạy học tích hợp chủ đề “Năng lượng gió và sử dụng năng lượng gió” nhằm phát triển năng lực giải quyết vấn đề của học sinh trung học cơ sở, Tạp chí Khoa học - Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, số 8B/61, năm 2016

Articles in Issue