INNOVATING QUALITY ASSESSMENT OF PRE-SCHOOL INSTITUTIONS

INNOVATING QUALITY ASSESSMENT OF PRE-SCHOOL INSTITUTIONS

PHAM QUANG TIEP pqtiepsp2@gmail.com Hanoi Pedagogical University 2
Summary: 
In addition to developing and compiling educational programs, teaching materials, improving the quality of the contingent of managers and teaching staff, equiping facilities ..., a key and breakthrough task of preschool education is to renovate the content and method of assessment of preschool institutions, focusing on the evaluation of the education quality of the school. The article focuses on two pivotal issues of assessing the quality of pre-school education, namely redefining the criteria for assessment and proposing a plan for organizing assessments, contributing to improving the effectiveness of the quality asses
Keywords: 
pre-school education
renovation
Assessment
Teacher
Refers: 

[1] CECODES, TCMT, BDN & UNDP, (2012), Chỉ số hiệu quả quản trị và hành chính công cấp tỉnh ở Việt Nam: Đo lường từ kinh nghiệm thực tiễn của người dân, Hà Nội: UNDP.

[2] UNESCO, (2005), Education For All, The Quality Imperative, UNESCO Publishing.

[3] UNESCO and UNICEF, (2013), Making Education a Priority in the Post 2015 Development Agenda

[4] Thông tư 07/2011/TT-BGDĐT của Bộ Giáo dục và Đào tạo ngày 17/02/2011 ban hành quy định về Tiêu chuẩn đánh giá chất lượng giáo dục trường mầm non.

[5] Thông tư 42/2012/TT-BGDĐT của Bộ Giáo dục và Đào tạo ngày 23/11/2012 ban hành quy định về Tiêu chuẩn đánh giá chất lượng giáo dục và quy trình, chu kì kiểm định chất lượng giáo dục cơ sở giáo dục phổ thông, cơ sở giáo dục thường xuyên.

[6] High/Scope Educational Research Foundation, (1998), The High/Scope Program Quality Assessment, High/Scope Press.

[7] Jane Squires, Diane Bricker, (2009), Ages & Stages Questionnaires - A Parent-Completed Child Monitoring System, Paul H. Brookes Publishing.

[8] Phạm Hiệp, Ba đặc điểm của kiểm định chất lượng giáo dục đào tạo Mĩ, Báo Tia sáng, tháng 02 năm 2014.

Articles in Issue