PROCESS OF EVALUATING EXPERIMENTAL SKILLS OF BIOLOGICAL PEDAGOGICAL STUDENTS IN TEACHING BOTANIC PHYSIOLOGY

PROCESS OF EVALUATING EXPERIMENTAL SKILLS OF BIOLOGICAL PEDAGOGICAL STUDENTS IN TEACHING BOTANIC PHYSIOLOGY

DO THI LOAN loank54clc@gmail.com Hung Yen Gifted Upper Secondary School
Summary: 
In teaching botanic physiology, experiments are both a means and an effective teaching method helping impart knowledge and shape skills for students. Assessing the experimental skills of biological pedagogical students plays an important role in determining the position of each student in the scale of the skill, from which lecturers could plan to train and develop skills for their students. Power for students. In this article, the author proposes an assessment process and a number of tools to assess experiment skills of biological pedagogical students in teaching botanic physiology. Based on analyzing and synthetizing skill scales developed by many other authors, the article design a skill development scale based on the criteria of proficiency, the nature of skills and level of supervision by the instructor.
Keywords: 
experiment
botanic physiology
pedagogical students
skill assessment
Refers: 

[1] Hoàng Anh - Đỗ Thị Châu, (2008), Tự học của sinh viên, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] Phan Thị Thanh Hội, (2014), Đánh giá năng lực thực nghiệm của học sinh trong dạy học sinh học ở trường trung học cơ sở, Tạp chí Khoa học, Đại học Quốc gia Hà Nội: Nghiên cứu Giáo dục, Tập 30, Số 3S, (2014), tr.1-6.

[3] Dương Tiến Sỹ - Trương Thị Thanh Mai, Xây dựng Rubric đánh giá kĩ năng dạy học của sinh viên sư phạm, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 129, tháng 6 năm 2016, tr.29.

Articles in Issue