APPLYING CIPO MODEL INTO TRAINING MANAGEMENT TOWARDS JOB BASED COMPETENCY

APPLYING CIPO MODEL INTO TRAINING MANAGEMENT TOWARDS JOB BASED COMPETENCY

NGUYEN THI THANH BINH binhtvet132@gmail.com General Directorate of Vocational Education
Summary: 
Training aims at not only increasing the scale but also constantly improving the quality of training forward to achieving the highest efficiency, meeting the needs of the labor market in the context of international integration. This is a vital mission of each institution. To accomplish this task, each institution must choose an appropriate management model to ensure the quality and effectiveness of training in response to changes in the labor market and the world of employment. At present, there are many models of training management that can be applied into training institutions. In this article, the author selects the CIPO model to apply its training management towards job based competency standard
Keywords: 
Application
CIPO model
training managemen
towards job
Refers: 

[1] Nguyễn Minh Đường - Hoàng Thị Minh Phương, (2014), Quản lí chất lượng đào tạo và chất lượng nhà trường theo mô hình hiện đại, NXB Giáo dục Việt Nam.

[2] Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội, Bản tin cập nhật thị trường lao động quý 3 năm 2015.

[3] . Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội, Thông tư số10/2016/TT-BLĐTBXH ngày 13/3/2017 quy định về mẫu bằng tốt nghiệp trung cấp, cao đẳng; in, quản lí, cấp phát, thu hồi, hủy bỏ bằng tốt nghiệp trung cấp, cao đẳng.

[4] Ban Chấp hành Trung ương, Nghị quyết số 29/ NQ-TW ngày 04/11/2013 về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.

Articles in Issue