THE REAL SITUATION OF THE COMBINATION AMONG FAMILY, SCHOOL AND COMMUNITY IN TEACHING PRIMARY PUPILS TOWARDS VNEN MODEL

THE REAL SITUATION OF THE COMBINATION AMONG FAMILY, SCHOOL AND COMMUNITY IN TEACHING PRIMARY PUPILS TOWARDS VNEN MODEL

LE MINH NGUYET nguyet.daihocsupham@gmail.com Hanoi National University of Education
NGUYEN VAN HONG nvhong@utb.edu.vn Tay Bac University
Summary: 
In Vietnam, the State and Party identified the combination of family, school and community as one of the principles of education: Learning together with practice, theory associated with practice, school education together with family and society. The authors carried out research on level of skill implementation, organizational forms of collaboration between family and society, the findings showed that: Most class teacher performed content collaboration among schools, families and community at relatively full, regular frequency. Its effectiveness was effective level. Its performance is directly proportional to the efficiency in the implementation process of coordinating contents. Difficulties in coordinating between family and school in educating students in VNEN model were also at very high level.
Keywords: 
Real situation
combination of family
school and community
Education
primary pupil
VNEN model
Refers: 

[1] Đặng Tự Ân, (2014), Mô hình trường học mới tại Việt Nam: Hỏi - Đáp, NXB Giáo dục Việt Nam.

[2] Bùi Ngọc Diệp, (2008), Tăng cường mối quan hệ gia đình, nhà trường và xã hội, thúc đẩy xã hội hóa giáo dục, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[3] Dương Diệu Hoa, (chủ biên), (2012), Tâm lí học phát triển, NXB Đại học Sư phạm

[4] Đặng Vũ Hoạt, (2012), Giáo dục học tiểu học, NXB Giáo dục.

[5] Lê Minh Nguyệt, (2012), Tương tác giữa cha mẹ và con với sự phát triển tâm lí của trẻ em, NXB Đại học Sư phạm

[6] Nguyễn Minh Phương, (2009), Sáng kiến thử nghiệm “Tăng cường mối quan hệ giữa nhà trường trung học phổ thông với cộng đồng”, Đề tài cấp Bộ Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[7] Lê Tiến Thành, (2014), Tài liệu hướng dẫn gia đình và cộng đồng - Bộ Giáo dục và Đào tạo - Dự án VNEN

[8] Vụ Giáo dục Tiểu học, (2015), Hướng dẫn phối hợp giữa nhà trường, gia đình và cộng đồng, NXB Giáo dục Việt Nam.

[9] Vụ Tiểu học, Dự án mô hình trường học mới Việt Nam, (2013), Hướng dẫn sự tham gia của cộng đồng theo mô hình trường học mới tại Việt Nam, NXB Giáo dục.

[10] Vụ Tiểu học, Dự án mô hình trường học mới Việt Nam, (2013), Tài liệu tập huấn dạy học theo mô hình trường học mới tại Việt Nam, NXB Giáo dục

Articles in Issue