[1] Amin, T. T., Kaliyadan, F., Al Qattan, E. A., Al Majed, M. H., Al Khanjaf, H. S., & Mirza, M. (2012). Knowledge, attitudes and barriers related to participation of medical students in research in three Arab Universities. Educ Med J, 4(1), 47-55.
[2] Bộ Y tế. (2023). Kết luận số 86-KL/TW về phát triển nền y học cổ truyền Việt Nam và Hội Đông y Việt Nam trong giai đoạn mới. Ban Bí thư Trung ương Đảng Cộng sản Việt Nam. https://moh.gov.vn.
[3] Burgoyne, L. N., O’Flynn, S., & Boylan, G. B. (2010). Undergraduate medical research: the student perspective. Medical education online, 15(1), 5212.
[4] Likert, R. (1932). A technique for the measurement of attitudes. Archives of Psychology.
[5] Mokry, J., & Mokra, D. (2007). Opinions of medical students on the pre-graduate scientific activities how to improve the situation? Biomedical Papers of the Medical Faculty of Palacky University in Olomouc, 151(1).
[6] Memarpour, M., Fard, A. P., & Ghasemi, R. (2015). Evaluation of attitude to, knowledge of and barriers toward research among medical science students. Asia Pacific family medicine, 14, 1-7.
[7] Nguyễn Tuấn Kiệt, Trần Thị Thu Thảo và Võ Ngọc Bảo Trân. (2019). Thực trạng và giải pháp thúc đẩy hoạt động tham gia nghiên cứu khoa học của sinh viên Khoa Kinh tế, Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ, 55(5C): 117 125.
[8] Radi, R., Isleem, U., Al Omari, L., Alimoğlu, O., Ankarali, H., & Taha, H. (2018). Attitudes and barriers towards using complementary and alternative medicine among university students in Jordan. Complementary therapies in medicine, 41, 175-179.
[9] Trường Đại học Y Dược Cần Thơ. (2024). Danh mục đề tài sinh viên nghiên cứu khoa học giai đoạn 2019–2024. https://www.ctump.edu.vn/[nghien-cuu-khoa hoc]-de-tai-nghien-cuu-khoa hoc_portal_0.html
[10] Trần Bảo Đại, Nguyễn Hà Phúc Tâm, Nguyễn Văn Pol, Nguyễn Kim Thuận. (2023). Thái độ và rào cản đối với việc thực hiện nghiên cứu khoa học của sinh viên Y đa khoa tại Thành phố Hồ Chí Minh năm 2022. Tạp chí Y học Việt Nam, 531(1).
[11] Yohannan, D. G., Oommen, A. M., Umesan, K. G., Raveendran, V. L., Sreedhar, L. S. L., Anish, T. S. N., ... & Krishnapillai, R. (2019). Overcoming barriers in a traditional medical education system by the stepwise, evidence-based introduction of a modern learning technology. Medical Science Educator, 29, 803-817.