[1] Trần Thị Tú Anh, Trịnh Thu Thúy, (2017), Phát triển năng lực cảm xúc cho học sinh lớp 3 thông qua dạy học môn tiếng Việt, Tạp chí Khoa học và Giáo dục. Số 04(44)/: p. tr. 72-8.
[2] Trần Thị Tú Anh, (2018), Phát triển năng lực cảm xúc - xã hội cho học sinh tiểu học thông qua hoạt động dạy học. Báo cáo tổng kết đề tài cấp Bộ. Mã số: B2016-DHH-05
[3] Singaphore, B.G., Học tập cảm xúc và xã hội. p. https:// www.moe.gov.sg/education/programmes/social-andemotional-learning
[4] Matthew van Poortvliet (EEF), D.A.C.E., and Jean Gross CBE (SEAL Community, (2018). Improving social and emotional learning in primary schools
[5] Feinstein, L., Social and emotional learning, (2015), Skills for life and work. Early Intervention Foundation
[6] Durlak, J.A., et al.,(2011),The impact of enhancing students’ social and emotional learning: A meta analysis of school based universal interventions. Child development, 2011. 82(1): p. 405-432.
[7] Sklad, M., et al., (2012), Effectiveness of school based universal social, emotional, and behavioral programs: Do they enhance students’ development in the area of skill, behavior, and adjustment? Psychology in the Schools, 2012. 49(9): p. 892-909
[8] Elizabeth Mc Donnell, A.R., (2015), SELVET social and Emotional learning in Vocational Education and Training: An introduction. Technical Report.