Summary:
Visual aids play an important role in Mathematics teaching, it is not only providing students with exact, accurate knowledge, but also helping them test the correctness of theoretical knowledge; correct, repair, supplement and re-evaluate it if it does not fit the reality. The article presents the use of visual aids in teaching the primitive and integral knowledge at high school to help students develop learning interest, increase attention to research phenomena, facilitate the processes of analysis, synthesis of phenomena to draw the right conclusion.
Refers:
[1] Tô Xuân Giáp, (1992), Phương tiện dạy học (hướng dẫn chế tạo và sử dụng), NXB Đại học và Trung học chuyên nghiệp.
[2] Phó Đức Hòa - Ngô Quang Sơn, (2008), Ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học tích cực, NXB Giáo dục.
[3] Nguyễn Bá Kim, (2006), Phương pháp dạy học môn Toán, NXB Đại học Sư phạm.
[4] Trần Trung, (2011), Ứng dụng công nghệ thông tin vào dạy học môn Toán ở trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.
Journal: