SOLUTIONS TO HELP STUDENTS CORRECT MISCONCEPTIONS WHEN LEARNING THE MONOTONICITY OF THE FUNCTION

SOLUTIONS TO HELP STUDENTS CORRECT MISCONCEPTIONS WHEN LEARNING THE MONOTONICITY OF THE FUNCTION

DUONG HUU TONG dhtong@ctu.edu.vn Can Tho University
BUI PHUONG UYEN bpuyen@ctu.edu.vn Can Tho University
HUYNH NGOC TOI toihn.c3lequydon@haugiang.edu.vn Le Quy Don High School - Hau Giang
Summary: 
To investigate students' misconceptions about false assumptions, the authors conducted a survey of 362 students in grade 12 in Nga Bay town, Phung Hiep District, Hau Giang province. The survey showed that the problem of realizing students’ errors in relation to the monotonicity of the function is rooted from many factors. As a result, the remedies are given, including: 1/ Help students master the nature, meaning of concepts, theoretic, attention to symbols, Mathematical terms; 2/ Combine teaching new knowledge and consolidate old relevant knowledge, systematize knowledge; 3/ Design teaching activities in accordance with students awareness to promote active students; 4/ Organize students to explore mathematical algorithms; 5/ In the course of instruction, put the wrong solution to the student to identify the mistake.
Keywords: 
Solution
students
high schools
monotonicity of the function
Refers: 

[1] Trần Văn Hạo - Vũ Tuấn - Lê Thị Thiên Hương - Nguyễn Tiến Tài - Cấn Văn Tuất, (2008), Giải tích 12, Sách giáo khoa, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] Võ Thị Loan, (2012), Nghiên cứu Didactic về tính đơn điệu của hàm số, Luận văn thạc sĩ giáo dục học, Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh.

[3] Dương Hữu Tòng, Dự đoán và giải thích nguyên nhân sai lầm của học sinh khi học chủ đề phân số dưới ngôn ngữ của Didactic toán, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh, số 37 (71), tháng 07 năm 2012, tr.130.

Articles in Issue