USING MIND-MAP TO FOSTER STUDENTS’ SELF-LEARNING IN PHYSICS TEACHING

USING MIND-MAP TO FOSTER STUDENTS’ SELF-LEARNING IN PHYSICS TEACHING

HUYNH TRONG DUONG htduong@qnamuni.edu.vn Quang Nam University
Summary: 
Mind map is a form to note with keywords, numbers, colors and images to expand and deepen ideas. The readers can easily see the connection of ideas basing on their own signals, so the Mind map can cover ideas on a broad scale that a normal idea list can not get. The Mind map can be used to foster Physics self-learning for students through skill-mapping practice and storing clear and cohesive information. Good skill practice also contributes to supporting the training of other skills such as information processing skill, skill to apply information into practice, self-assessment skill.
Keywords: 
Mind map
improvement
self-learning
Physics teaching
Refers: 

[1] Trần Đình Châu - Đặng Thị Thu Thủy, (2011), Dạy tốt - học tốt các môn học bằng bản đồ tư duy, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[2] Hoàng Đức Huy, (2009), Bản đồ tư duy đổi mới dạy học, NXB Đại học Quốc gia TP. Hồ Chí Minh.

[3] Nguyễn Đức Thâm - Nguyễn Ngọc Hưng, (2008), Tổ chức hoạt động nhận thức cho học sinh trong dạy học Vật lí ở trường phổ thông, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[4] Đặng Thị Thu Thủy, (2010), Hướng dẫn sử dụng bản đồ tư duy, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[5] Tony Buzan, (2007), Hướng dẫn sử dụng bản đồ tư duy, NXB Từ điển Bách khoa, Hà Nội.

Articles in Issue