DEVELOPING COOPERATIVE SKILL FOR STUDENTS THROUGH GROUP TEACHING IN ECOLOGY SECTION - BIOLOGY GRADE 12

DEVELOPING COOPERATIVE SKILL FOR STUDENTS THROUGH GROUP TEACHING IN ECOLOGY SECTION - BIOLOGY GRADE 12

LE THI PHUONG lethiphuong.dhgd@gmail.com University of Education
NGUYEN THI LOAN loan0281@gmail.com Pham Van Nghi High School - Nam Dinh province
Summary: 
Cooperative competence is a necessary competence. Its formation and development is an important task to meet the current social requirements of comprehensive education reform towards developing learners’ competence. Our research proposed a process to develop cooperative competence through 5-step group teaching. Experimental findings in Ecology section - Biology grade 12 showed that cooperative skills were developed after learning and experimenting by group teaching. This method help students actively participate in the learning process, have opportunities to exchange and learn from each other; work together to solve common tasks. Since then, this competence can be developed and students have useful skills for daily life and future as well.
Keywords: 
cooperation competence
group teaching
Ecology section
Biology
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2014), Dạy học và kiểm tra đánh giá kết quả học tập theo định hướng phát triển năng lực học sinh môn Sinh học cấp Trung học phổ thông, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[2] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2013), Nghị quyết Hội nghị Ban chấp hành Trung ương Đảng lần thứ 8 (khóa XI).

[3] Vũ Cao Đàm, (1998), Phương pháp luận nghiên cứu khoa học, NXB Khoa học - Kĩ Thuật, Hà Nội.

[4] Phan Thị Thanh Hội - Phạm Huyền Phương, Rèn luyện năng lực hợp tác cho học sinh trong dạy học chương Chuyển hóa vật chất và năng lượng - Sinh học 11 Trung học phổ thông, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, số 60/1, (2015), tr.102 - 113.

[5] Phan Thị Thanh Hội - Phạm Huyền Phương, Đánh giá năng lực hợp tác trong dạy học chương Chuyển hóa vật chất và năng lượng - Sinh học 11 Trung học phổ thông, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, số 60/2, (2015), tr.88 - 97

[6] Lê Đình Trung - Phan Thị Thanh Hội, (2016), Dạy học theo định hướng hình thành và phát triển năng lực người học ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

Articles in Issue