TEACHING HISTORY AT HIGH SCHOOLS TOWARDS DEVELOPING STUDENTS’ COMPETENCE

TEACHING HISTORY AT HIGH SCHOOLS TOWARDS DEVELOPING STUDENTS’ COMPETENCE

NGUYEN QUOC PHAP quocphapttb@gmail.com Tay Bac University
Summary: 
Renewing teaching method in History towards developing students’ competence is an urgent issue to meet the requirements of current renewal of fundamental and comprehensive education and training. Basing on the analysis of competence’s concept, the paper identifies the specific competencies that need to be formed and developed for students in History teaching, and suggests solutions to change teaching towards students’ competence development in History teaching at high schools.
Keywords: 
History teaching
high schools
direction
competence development
students
Refers: 

[1] Hoàng Phê (chủ biên), (1992), Từ điển tiếng Việt, Trung tâm Từ điển Ngôn ngữ.

[2] Nguyễn Quang Uẩn (chủ biên), (2003), Tâm lí học đại cương, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

[3] Bernd Meier - Nguyễn văn Cường, (2014), Lí luận dạy học hiện đại cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Chương trình giáo dục phổ thông, Chương trình tổng thể

[5] I.Ia. Lecle, (1977), Dạy học nêu vấn đề, NXB Giáo dục, Hà Nội.

[6] Hồ Chí Minh, (2011), Toàn tập, Tập 3, NXB Chính trị Quốc gia-Sự thật, Hà Nội.

[7] Nguyễn Thị Côi, (2006), Các con đường, biện pháp nâng cao hiệu quả dạy học Lịch sử ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[8] Hồ Chí Minh, (2011), Toàn tập, Tập 2, NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật, Hà Nội.

Articles in Issue