THE REAL STATUS OF MANAGING INFORMATICS TEACHERS AT HIGH SCHOOLS IN HAIPHONG PROVINCE

THE REAL STATUS OF MANAGING INFORMATICS TEACHERS AT HIGH SCHOOLS IN HAIPHONG PROVINCE

NGUYEN KIM HOANG nkhoang31688@gmail.com Hai Phong Department of Education and Training
Summary: 
If high school teachers in Informatics are seen as the IT human resources in each locality, department of education and training can use Leonard Nadler's human resource management theory to create and exploit the potential power and competence of this expert team. The article mentions the real status of managing Informatics teachers at high schools towards Leonard Nadler's theory in order to develop Informatics teachers’ professional competence in Hai Phong province
Keywords: 
management
teaching staff
Informatics teachers
high schools
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2005), Đội ngũ giáo viên tin học ở nhà trường phổ thông - thực trạng và giải pháp, Kỉ yếu hội thảo tháng 5 năm 2005, Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Quyết định 58/2003/QĐ-BGD&ĐT ngày 18/12/2003 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo phê duyệt Đề án Dạy học tin học, ứng dụng công nghệ thông tin và truyền thông trong trường phổ thông giai đoạn 2004-2006.

[3] Vũ Đình Chuẩn, (2008), Phát triển đội ngũ giáo viên tin học trường trung học phổ thông theo hướng chuẩn hóa và xã hội hóa, Luận án Tiến sĩ Quản lí Giáo dục.

[4] Nguyễn Tiến Hùng, Quản lí nguồn nhân lực chiến lược dựa vào năng lực, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 110, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.

[5] Leonard Nadler, (1980), Phát triển nguồn nhân lực của một tập thể-một công cụ quản lí, NewYork.

[6] Nadler, L. and Nadler.Z., (1989), Developing Human Resources San Francisco, California, Jossey-Bass.

Articles in Issue