Summary:
Vietnam is a low middle-income country, on the way to develop economy and people. During the cooperation period 2012-2016, the Vietnamese Government and UNICEF have jointly implemented project "Education for Children", with the overall goal of improving quality / effectiveness of managing education system and access to preschool, primary and continuing education for vulnerable children group. The project has achieved good results and some useful lessons- learnt. Since then, the Vietnamese Government and UNICEF will continue to implement Phase 2 to ensure that all children- regardless of their gender, ethnicity, socio-economic status or personal circumstances- have access to qualified education from kindergarten to high school, to be studied and promoted personal potential competencies. This paper presents results of project "Education for children" in terms of inclusive education and improving the effectiveness of Vietnam education system management from 2012 to 2016.
Refers:
[1] Báo cáo trẻ em ngoài nhà trường: Nghiên cứu của Việt Nam, UNICEF 2013. https://www.unicef.org/ vietnam/Tre_em_NNT_sua_ngay_31_T_7_lan_3_final_. pdf
[2] Báo cáo khảo sát thực trạng và cơ chế quản lí nhóm trẻ độc lập tư thục tại Việt Nam, UNICEF, 10/2016. https://www.unicef.org/vietnam/vi/Survey_reportIndependent_child_care_gr....
[3] Luật Bảo vệ, Chăm sóc và Giáo dục trẻ em, Luật số 25/2004/QH11.
[4] Nghiên cứu Thực hành giáo dục Song ngữ trên cơ sở tiếng mẹ đẻ: Cải thiện bình đẳng và chất lượng giáo dục cho học sinh dân tộc ở Việt Nam, UNICEF, 2012. https:// www.unicef.org/vietnam/vi/Edu_Pro_Brief_3_web_ vn.pdf
[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Thông tư 30 về Quy định đánh giá học sinh tiểu học, Thông tư số 30/2014/TT-BGDĐT.
Journal: