Summary:
The article refers to the development of educational assignments towards developing teaching competence for pedagogical students. The author presents issues of: Structure of assignments in Education teaching towards developing teaching competence; method to design assignments basing on structure of developing teaching competence. According to the author, its design aims to create system of assignments as a means to form and develop teaching competence. Students will meet the requirements of practical teaching at general schools. This design requires teachers to invest effort and wisdom. The assignment system contains teachers’ enthusiasm and expectation about developing students’ teaching competence. In order to form and develop students’ teaching competence, assignment practice should be thoroughly and seriously implemented.
Refers:
[1] Thái Duy Tuyên (2008), Phương pháp dạy học truyền thống và đổi mới, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[2] Nguyễn Văn Cường - Bernd Meier, (2014), Lí luận dạy học hiện đại, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội..
[3] Nguyễn Văn Cường - Bernd Meier, (2005), Phát triển năng lực thông qua phương pháp và phương tiện dạy học mới (Tài liệu hội thảo - tập huấn), Bộ Giáo dục và Đào tạo - Dự án Phát triển Giáo viên Trung học phổ thông.
[4] Đặng Thành Hưng, (2004), Thiết kế phương pháp dạy học theo hướng tích cực hoá, Tạp chí Giáo dục, số 102 (chuyên đề), quý IV năm 2004, trang 10.
[5] Robert J.Marzano - Debra J.Pickering - Jane E.Pollock, (2011), Các phương pháp dạy học hiệu quả, NXB Giáo dục, Hà Nội.
Journal: