Summary:
The ever-changing social life in the context of economic transition has had a dramatic impact on children’s education in Vietnamese rural families. The rural parents’ care in moral education, health care, learning support and direction as well as investment in their development was closely linked to job and income. The research findings on the status of family education in the economic transition were implemented in rural areas of Vinh Phuc, Thai Binh, Quang Ngai, Can Tho and Ho Chi Minh City. As a result, family members and communities should raise their awareness and performance in this task and participate in education with schools towards improving quality and educational outcomes for the next generation
Refers:
[1] Trần Thị Thái Hà - Nguyễn Thị Thu Mai - Nguyễn Văn Chiến, (2012), Một số vấn đề về giáo dục gia đình Việt Nam trong bối cảnh đổi mới, Kỉ yếu hội thảo quốc tế Thực tại và tương lai gia đình trong thế giới hội nhập, NXB Văn hóa Thông tin, Hà Nội.
[2] Trần Thị Thái Hà (chủ biên), (2016), Giáo dục của các hộ gia đình nông thôn hiện nay - Thực trạng và giải pháp, NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật, Hà Nội
[3] Jonathan Guryan - Erik Hurst - Melissa Kearney, (2008), Parental Education and Parental Time with Children, Journal of Economic Perspectives, Volume 22, Number 3, Pages 23-46.
Journal: