Summary:
The research on issues of preschool education in Vietnam is increasingly concerned by many agencies, organizations and individuals in society. The pre-school education research in Vietnam from 2010 to 2015 focuses on the followings: The research on the physical, psychological and social development of preschool children; Research on preschool children education; Research on training and retraining of preschool teachers; Research on preschool education management. Through this, the right direction is indentified in the coming period as to improve the quality and effectiveness of early childhood education scientific research, creating a solid foundation for the development of this education level, better meeting requirements of the innovation and integration period.
Refers:
[1] Sở Khoa học và Công nghệ TP. Hồ Chí Minh chủ quản - Trường Đại học Sư phạm Thể dục Thể thao TP. Hồ Chí Minh chủ trì - Đỗ Vĩnh, (2012), Xây dựng hệ thống đánh giá thể lực, hình thái và đánh giá thực trạng phát triển thể lực, hình thái trẻ 3-4 tuổi ở TP. Hồ Chí Minh.
[2] Viện Dinh dưỡng Quốc gia - UNICEF - Alive&Thrive, (2014), Thông tin Giám sát Dinh dưỡng 2013, Hà Nội, Việt Nam.
[3] Sở Khoa học Công nghệ tỉnh Đồng Nai, (2013), Nâng cao năng lực phòng ngừa và can thiệp sớm cho trẻ có nét tự kỉ của giáo viên mầm non ở tỉnh Đồng Nai.
Journal: