PROPOSING ORIENTATIONS FOR DEVELOPING MATHS SYLLABUS IN THE NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM

PROPOSING ORIENTATIONS FOR DEVELOPING MATHS SYLLABUS IN THE NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM

DO DUC THAI ducthai.do@gmail.com Hanoi National University of Education
DO TIEN DAT dtdat55@gmail.com The Vietnam Institute of Educational Sciences
Summary: 
In order to develop Maths syllabus in the new general education curriculum, it is necessary to study and analyze the strengths and shortcomings of the current Maths curriculum. In that regard, the article focuses on the major issues in the current Maths curriculum, namely: Objectives; Viewpoint of curriculum development; Teaching plans; Teaching contents; Knowledge and skill standard; Orientations on teaching methodology and evaluation of learning outcomes; Application of the curriculum by region and targeted students. From that, orietations for developing a new Maths syllabus within the new general education curriculum are proposed.
Keywords: 
Curriculum
Curriculum development
Maths
new general education curriculum
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2017), Dự thảo Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể (bản công bố ngày 12/04/2017).

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán.

[3] Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, (2016), Xu thế phát triển Chương trình giáo dục phổ thông trên thế giới, NXB Giáo dục Việt Nam

[4] Trần Kiều, (2011), Một số vấn đề về giáo dục toán học phổ thông Việt Nam, Kỉ yếu Hội thảo quốc gia về giáo dục Toán học ở trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.

[5] Đỗ Đình Hoan, (2011), Ba mươi năm phát triển chương trình và đổi mới sách giáo khoa Toán ở cấp Tiểu học, Kỉ yếu Hội thảo quốc gia về giáo dục Toán học ở trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.

[6] Tôn Thân, (2011), Về Chương trình và sách giáo khoa Toán cấp Trung học cơ sở, Kỉ yếu Hội thảo quốc gia về giáo dục Toán học ở trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.

[7] ACARA, (2016), The Australian Curriculum, from http://www.australiannculum.edu.au.

Articles in Issue