DESIGNING AND USING MIND MAPS IN TEACHING MATHEMATICS IN 5thGRADE IN LAOS

DESIGNING AND USING MIND MAPS IN TEACHING MATHEMATICS IN 5thGRADE IN LAOS

Le Thi Thu Huong lethithuhuong@dhsptn.edu.vn Thai Nguyen University of Education No.20, Luong Ngoc Quyen street, Quang Trung ward, Thai Nguyen city, Vietnam
Vongphet Onsyma vongphetkkvp@gmail.com Thai Nguyen University of Education No.20, Luong Ngoc Quyen street, Quang Trung ward, Thai Nguyen city, Vietnam
Summary: 
Being considered as a key factor and a driving force, Education plays an important role in the economic development. The use of mind maps in teaching has been applied in many developed countries in the world and has recently been studied and applied in Laos. The article presents the concept of mind maps, the steps of designing mind maps, proposing the levels of using mind maps in teaching maths through some specific examples in 5th Grade in Laos.
Keywords: 
Mind maps
grade 5
mathematics
teaching mathematics
Laos
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Thể thao, (2015), Sách giáo khoa môn Toán học Lớp 5, Viện Nghiên cứu Khoa học Giáo dục, Viêng Chăn 2015

[2] Tony Buzan, (2010), Sách hướng dẫn kĩ năng học tập theo phương pháp Buzan/the Buzan study skills handbook, NXB Tổng hợp, Thafh phố Hồ Chí Minh.

[3] Trần Đình Châu - Đặng Thị Thu Thủy, (2011), Dạy tốt - học tốt ở tiểu học bằng bản đồ tư duy (dùng cho giáo viên, sinh viên sư phạm, học sinh tiểu học), NXB Giáo dục Việt Nam.

[4] Buzan Tony, (2006), The mind map book, Pearson Education Limited, UK.

[5] Bộ Giáo dục và Thể thao, (2015), Sách giáo khoa môn Toán học Lớp 5, Viện Nghiên cứu Khoa học Giáo dục, Viêng Chăn 2015.

[6] Lê Thị Thu Hương, (2014), Chuyên đề phương pháp dạy học môn Toán ở tiểu học - Đề cương bài giảng, NXB Đại học Thái Nguyên.

[7] Nguyễn Thị Phương Thảo, (2018), Ứng dụng bản đồ tư duy trong học tập, NXB Thế giới, Hà Nội.

Articles in Issue