ORGANIZING PROFESSIONAL ACTIVITIES BASED ON THE LESSON STUDYING AT PRIMARY SCHOOLS IN GIA LAI PROVINCE

ORGANIZING PROFESSIONAL ACTIVITIES BASED ON THE LESSON STUDYING AT PRIMARY SCHOOLS IN GIA LAI PROVINCE

Bui Viet Phu vphuspdn@gmail.com University of Science and Education - The University of Danang 459 Ton Duc Thang street, Danang city, Vietnam
Summary: 
In order to meet the requirements of general education innovation, the renovation of professional activities in primary schools has an important meaning to improve the quality of teaching. The paper addresses the following issues: A brief description of professional activities in the direction of studying lessons in primary schools; The situation of carrying out professional activities according to the lesson study at the primary level in Gia Lai province and proposing a number of solutions to improve the effectiveness of the professional activities based on the lesson-study approach at primary schools in the current period
Keywords: 
Professional activities
lesson study
primary schools
organization
professional knowledge
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2013), Tài liệu hướng dẫn sinh hoạt chuyên môn theo nghiên cứu bài học, Tài liệu tập huấn cho hiệu trưởng, tổ trưởng chuyên môn trường phổ thông

[2] Cohan, A. and Honigsfeld, A., (2006), Kết hợp “nghiên cứu bài học ” vào trong sự chuẩn bị của giáo viên, Tạp chí Diễn đàn Giáo dục.

[3] Nguyễn Mậu Đức - Lê Huy Hoàng, (2012), Phương pháp bồi dưỡng chuyên môn nghiệp vụ cho giáo viên, sinh viên sư phạm thông qua mô hình “Nghiên cứu bài học”, Tạp chí Giáo dục.

[4] Hoàng Tấn Bình Long, (2013), Vấn đề đổi mới sinh hoạt chuyên môn dựa trên nghiên cứu bài học, NXB Đại học Huế.

[5] Bùi Việt Phú (CB) - Trần Xuân Bách - Lê Quang Sơn, (2018), Công tác quản lí của tổ trưởng chuyên môn trường tiểu học - Giáo trình sau đại học, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Đà Nẵng.

[6] Vũ Thị Sơn - Nguyễn Duân, (2010), Nghiên cứu bài học - một cách tiếp cận năng lực nghề nghiệp của giáo viên, Tạp chí Khoa học Giáo dục (52), tháng 01.

[7] Tổ chức PLan Việt Nam, Những vấn đề chủ chốt trong nghiên cứu bài học tại Nhật Bản và Hoa Kì: Một bàn luận phản hồi.

Articles in Issue