DESIGNING MATHEMATICS LESSON PLANS BASED ON COMPETENCY APPROACHING AT PRIMARY SCHOOLS

DESIGNING MATHEMATICS LESSON PLANS BASED ON COMPETENCY APPROACHING AT PRIMARY SCHOOLS

Do Tien Dat dtdat55@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Tran Thuy Nga ngagdpt@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Summary: 
In the recent decades, the international teaching and learning tendency has mostly transferred from content-based teaching and learning to competency-based teaching and learning. The new general education curriculum in Vietnam has been developed based on the model of approaching competency. Therefore, in order to implement effectively the new curriculum, it is necessary for teachers to gain some specific understandings of approaching competency, and know how to design lesson plans for approaching competency. This paper mentions about mathematical competencies as well as some features of competency-based teaching of maths, then proposes lesson plans and execution steps for designing mathematics lesson plan based on competence approaching at primary schools.
Keywords: 
Designing
lesson plans
mathematics
primary schools
competency
Refers: 

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể, tháng 12 năm 2018.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018), Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán, tháng 12 năm 2018.

[3] Đỗ Đức Thái (Chủ biên), (2018), Đỗ Tiến Đạt và các tác giả khác, Dạy học phát triển năng lực môn Toán tiểu học, NXB Đại học Sư phạm. Hà Nội.

[4] Đỗ Đức Thái, Đỗ Tiến Đạt, (2017), Xác định năng lực Toán học trong Chương trình giáo dục phổ thông mới, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 147, tháng 11 năm 2017, tr.1-7.

[5] Đỗ Đình Hoan (Chủ biên), (2002), Toán 2, NXB Giáo dục Việt Nam.

Articles in Issue