Summary:
Developing problem-solving competency for students is the task of all teaching and education processes in high schools. Depending on the specific subject and certain educational activities, different solutions are provided to perform the tasks. In this article, the author presents concrete measures to foster the problem-solving competency for students in teaching Physics in high schools.
Refers:
[1] Nguyễn Thị Lan Phương, (2010), Đánh giá kết quả học tập theo chuẩn kiến thức, kĩ năng của chương trình giáo dục phổ thông Việt Nam, Báo cáo Tổng kết đề tài khoa học và công nghệ cấp Bộ, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, tr.33.
[2] OECD, (2010), PISA 2012 Field Trial Problem Solving Framework, Draft Subject to Possible Revision after the Field Trial, tr.12
[3] Đỗ Hương Trà, (2011), Các kiểu tổ chức dạy học hiện đại trong dạy học vật lí ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Vật lí 10,11,12, NXB Giáo dục, Hà Nội
[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2006), Vật lí 10,11, 12, sách giáo viên, NXB Giáo dục, Hà Nội
[6] Nghị quyết Hội nghị lần thứ tám Ban Chấp hành Trung ương khóa XI (Nghị quyết số 29 - NQ/TW).
Journal: