TRAINING MANAGEMENT ON ORDERS OF ENTERPRISES IN TEXTILE AND GARMENT INDUSTRY

TRAINING MANAGEMENT ON ORDERS OF ENTERPRISES IN TEXTILE AND GARMENT INDUSTRY

Nguyen Thi Thu Huong huongntt70@hict.edu.vn Hanoi Industrial Textile Garment University Le Chi commune, Gia Lam district, Hanoi, Vietnam
Summary: 
The article presents the features of the textile and garment industry, such as the large number of enterprises but most of them are medium and small ones, diversified exporting market with high quality requirement, and fierce competition. Therefore, training on orders of enterprises in textile and garment industry has its own characteristics, including different types of learners with different qualifications but high output requirements; training times is all the year round with mainly short-term courses, and in - company training; flexible training programs according to the needs of customers. Thence, the author proposes 4 steps to manage the training cycle based on the orders of customers in textile and garment industry, in which the coordination role of customers in training process is emphasized.
Keywords: 
Training
orders
textile and garment industry
training management
Refers: 

[1] Đảng Cộng sản Việt Nam, (2016), Văn kiện Đại hội Đại biểu Toàn quốc lần thứ XII, NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật, Hà Nội.

[2] Nguyễn Thị Thu Hường, (2017), Vận dụng mô hình đào tạo theo chu trình vào quản lí đào tạo theo đơn đặt hàng của doanh nghiệp, Tạp chí Khoa học Dạy nghề số 48, tháng 9.

[3] Trần Văn Cát, (2016), Quản lí đào tạo tại Học viện Phật giáo Việt Nam theo tiếp cận đảm bảo chất lượng, Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[4] Tổng cục Thống kê, (2016), Niên giám thống kê

[5] Tập đoàn Dệt may Việt Nam, Báo cáo của Tập đoàn Dệt May Việt Nam các năm 2005 đến 2018

[6] Nguyễn Đức Trí, (1996), Tiếp cận đào tạo nghề dựa trên năng lực thực hiện và xây dựng tiêu chuẩn nghề, Báo cáo tổng kết đề tài cấp Bộ B93-38-24, Trung tâm Nghiên cứu Đại học và Giáo dục chuyên nghiệp, Hà Nội.

[7] Lê Quang, (2015), Ứng dụng marketing giáo dục trong các trường đại học của Việt Nam, Tạp chí Khoa học và Đào tạo ngân hàng, số 159 tr.70-78, tháng 8.

[8] Bộ Lao động Thương binh & Xã hội, (2008), Quyết định số 62/2008/QĐ-BLĐTBXH ngày 4/11/2008 Quy định về hệ thống biểu mẫu, sổ sách quản lí dạy và học trong đào tạo nghề

[9] Nguyễn Minh Đường, (2004), Chất lượng và hiệu quả giáo dục: Khái niệm và phương pháp đánh giá, Tạp chí Phát triển Giáo dục, Số 7(67), Hà Nội.

[10] Bộ Công Thương, (2014), Quyết định số 3218 ngày 11 tháng 4 năm 2014 Phê duyệt Quy hoạch phát triển ngành Công nghiệp Dệt May Việt Nam đến năm 2020, tầm nhìn đến năm 2030.

Articles in Issue