DESIGNING AND ORGANISING ACTIVITIES TO DEVELOP STUDENTS’ CREATIVE AND PROBLEM - SOLVING COMPETENCIES IN TEACHING INTEGRATED TOPICS OF NATURAL SCIENCES IN LOWER SECONDARY SCHOOLS

DESIGNING AND ORGANISING ACTIVITIES TO DEVELOP STUDENTS’ CREATIVE AND PROBLEM - SOLVING COMPETENCIES IN TEACHING INTEGRATED TOPICS OF NATURAL SCIENCES IN LOWER SECONDARY SCHOOLS

Cao Thi Thang caothang.hoa@gmail.com The Vietnam National Institute of Educational Sciences 101 Tran Hung Dao, Hoan Kiem, Hanoi, Vietnam
Le Ngoc Vinh lengocvinhkhang@yahoo.com.vn Binh Dinh Department of Education and Training Quy Nhon city, Binh Dinh province, Vietnam
Summary: 
In the development of students’ competency, it is needed to design and organise activities that make teaching feasible and efficient. The article presents the rules and procedures for designing some integrated topics of natural sciences as well as designing and organising students’ activities in teaching integrated subjects of Physics, Chemistry and Biology in lower secondary schools in order to develop students’ creative and problem-solving competencies. The students’ activities are designed on the general regulation of project-based teaching but focused on the development of creative and problem-solving competencies with detailed criteria. The students’ activities are carried out in a creative and active manner to help the students discover and consolidate their new knowledge as well as develop their competencies in studying natural sciences.
Keywords: 
Designing and organising activities
project - based teaching
integrated topics of natural sciences
developing creative and problem-solving competencies
Refers: 

[1] Nguyễn Lăng Bình (chủ biên) - Đỗ Hương Trà - Nguyễn Phương Hồng - Cao Thị Thặng, ( 2017), Dạy và học Tích cực - Các Phương pháp và Kĩ thuật dạy học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2019), Chương trình môn Khoa học tự nhiên cấp Trung học cơ sở

[3] Cao Thị Thặng - Lê Ngọc Vịnh, (2018), Một số đề xuất vận dụng dạy học dự án tích hợp khoa học tự nhiên trong các môn Vật lí, Hóa học, Sinh học nhằm phát triển năng lực giải quyết vấn đề và sáng tạo cho học sinh trường trung học cơ sở, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, tháng 11, năm 2018

[4] Cao Thị Thặng - Lê Ngọc Vịnh, (2018), Xây dựng Bộ công cụ đánh giá năng lực giải quyết vấn đề và sáng tạo cho học sinh khi vận dụng dạy học dự án tích hợp Khoa học tự nhiên trong các môn Vật lí, Hóa học, Sinh học trường Trung học cơ sở, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 13, tháng 01, năm 2019.

Articles in Issue